Kas rasedusega kaasnevat juuksekadu on võimalik vältida?

Paljudel naistel hakkab raseduse ajal või pärast sünnitust rohkelt juukseid välja langema. Ära muretse, kui see juhtus ka sinuga – juuksekadu on sel ajal täiesti loomulik nähtus. Siiski leidub nippe, kuidas juustele omalt poolt veidi elujõudu sisse puhuda.

Miks see juhtub?

Raseduse ajal suureneb kehas östrogeeni tase, mis mõjub reeglina juuksekasvule soodsalt. Kui tavapäraselt langeb päevas välja umbes 100 juuksekarva, siis raseduse ajal see protsess pidurdub, mistõttu on kiharad sel perioodil hoopis tugevad, läikivad ja lopsakad. Erandiks naised, kelle juuste seisukord halveneb juba raseduse ajal – hormoonide muutus on nende keha jaoks liiga stressirohke ning selles pingeolukorras saavad esimese hoobi juuksekarvad.

Suur muutus toimub pärast sünnitust, mil östrogeeni tase tasapisi langeb ja taastub raseduseelne olukord. Need juuksekarvad, mis lapse kandmise ajal kindlalt peas püsisid, võivad nüüd välja langeda. Hormonaalsed muutused pole süüdi ainult juuste väljalangemises, vaid ka nende üldises väljanägemises: juuksekarvad võivad õheneda, näida elutud ja tuhmid.

Umbes kuus kuud pärast sünnitust saab keha oma tasakaalu tagasi ning taastuma hakkab ka juuste loomupärane seis – juuksepiiril on näha palju pisikesi uusi juukseid. Võid jääda ootama, kuniks loodus teeb oma töö, kuid saad olukorra parandamiseks üht-teist ette võtta juba varem.

Kuidas juuste heaolu parandada?

Lähene murele seespidiselt. Nõrgenenud ja katkevad juuksed vaevlevad tihtipeale mineraalainete puuduse käes. Kui igapäevane toiduvalik pole piisavalt tasakaalus, saad abi toidulisandite võtmisest. Oluline on hoida keha raua, vase, tsingi ja D-vitamiini tase normis.

Ole positiivne! Just nii – vähenda stressitaset ja maga piisavalt. Stress segab juuste kasvamist ja lööb juuksekarvad enneaegselt peast lahti. Pingetest vabanemine pole alati lihtne, kuid alustuseks peaks piisavalt puhkama ja leidma hetki lõõgastumiseks – see turgutab tervet organismi ja annab ka juuksejuurtele paraja energiadoosi, et vapralt vastu pidada.

Söö õigesti. Kahtlemata on selge, et kui kehas on toitainete puudus, kannatavad ka juuksed. Väga tähtis ehitusmaterjal juustele on proteiin ehk valk, mis muudab juuksekarva tugevaks ning vähendab väljalangemist. Seda saab rohkelt lihast, kalast, piimast, pähklitest, mandlitest ja munast. Peanahaprobleemide puhul võib abi olla ka probiootiliste lisandite võtmisest.

Proovi spetsiaalseid juuksehooldusvahendeid. Juuste kasvu soodustamiseks mõeldud tooted toetavad peanaha kapillaarvereringet ja tugevdavad juuksejuurt. Leidub nii vastavaid šampoone, palsameid, seerumeid kui ka toidulisandeid. Korraliku kuuri läbitegemisel need tõesti aitavad. Tutvu ka Placent Activ Milano tootevalikuga siin.

Küsi nõu perearstilt. Mõnikord võib juuste massilise väljalangemise taga peituda terviseprobleem, mis vajab spetsialisti tähelepanu ja kindlaid ravimeid. Ka pikaajaline ravimite tarvitamine jätab juustele oma jälje – sel juhul pea nõu arsti või apteekriga.